Sungai Gepai, Perak

Hi chuols, Assalamualaikum!


The end of semester 4, I spent this time with my classmates and we went to Sungai Gepai. Aku sebenarnya tak tahu menahu pun pasal Sungai Gepai ni at first but thanks to Farhana Sofwa. The perks of having a Perakian as your bestfriend hihihi. Sungai Gepai ialah tempat mandi biasa macam Lata Kinjang and Kuala Woh if some of you ever heard of. Cumaaaaaa bezanya Sungai Gepai ni dia free of charge you guys takpayah bayar apa apa pun. Unlike Lata Kinjang and Kuala Woh yang parking pun kena bayar *sigh*



Sini area waterfall so air dia sangat sejuk and also, keep in mind that tempat ni quite dangerous. Banyak jugak kes orang mati lemas dekat sini. Memang taknafi tempatnya cantik and memang perfect spot lah untuk korang yang nak mandi manda sambil menikmati keindahan alam semulajadi (ewah ayat) 

Dua minggu lepas aku dengan classmates aku pergi mandi situ, kawan aku beritahu ada kes lemas lagi kat situ. So guys, hati hati. Nak bawak anak kecik mandi sini tak sesuai. Better korang pergi Lata Kinjang kalau ada anak kecik. Better kena bayar tapi selamat lah sikit. 




Oh lagi satu, tempat nak pergi Sungai Gepai ni ikut jalan dalam. If korang dari Tapah, kena ikut Bidor and aku lupa haha tapi jalan dia sangat extreme. Jalan kampungla senang cakap. Jalan dia narrow dan banyak batu batu alsoooooo, bersedialah untuk tayar kereta korang kena lumpur dan lecak serta kotor sebab jalan nak pergi sini memang quite  sneaky. But anyway still a great spot for nature lovers :)

Adios readers!


RATE: 10/10



Comments

Popular Posts